מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

ביטוח חקלאי

02/06/2021

נבחרת החלומות שמנצחת את אתגרי השעה

הם הגיעו לאתגרי הקורונה עם תשתיות עדכניות, תכנית סדורה ונהלים מושרשים ועדיין, מצאו עצמם משפרים תוך כדי ריצה בהתאם למציאות הקיצונית המשתנה וכורח הנסיבות.
נבחרת ה-CxO’s היא קבוצה של בעלי תפקידים בכירים בעולמות הטכנולוגיה, שנענתה בכל הכח לאתגרי השעה והשיגו הצלחות משמעותיות. 

והפעם עם: רונן דביר, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח חקלאי.


"ביטוח חקלאי" הינה אגודה שיתופית מרכזית בע"מ, הפעילה בתחום הביטוח במגזר הקיבוצי והפרטי. תפיסת התפקיד של מנמ"ר החברה רונן דביר, מבוססת על אחריות להבנת צרכי הארגון, יצירה ומימוש של החזון הדיגיטלי הארגוני וכן התאמה מפוקחת לצרכי השטח.

גישתו של רונן דביר הביאה את ביטוח חקלאי לתכנן ולהכין מראש את התשתיות, המערכות הטכנולוגיות, הצוותים הטכניים וכן לגבש תהליכי עבודה מסודרים שיאפשרו להם ליישם ולממש את הפתרונות המתאימים לקידום עסקי של הארגון.

"תפקידי לוודא שתוך כדי העשייה, הארגון ממשיך לתפקד באופן תקין ויציב, השירותים העסקיים פועלים כראוי והמידע הרגיש של הארגון ולקוחותיו בטוחים ומוגנים." מציין רונן דביר, CIO בביטוח חקלאי.

האזינו לראיון המרתק בפודקאסט המומחים שלנו, שערך עידו מוליחי, מנהל טכנולוגיות ב-Dell Technologies עם רונן דביר על המהפכה הדיגיטלית בתחום הביטוח:

ההכנה המוקדמת ללא ספק הוכיחה עצמה וסייעה לביטוח חקלאי לצלוח את אתגרי הקורונה באופן מיטבי. שתף אותנו בהתמודדות החברה בימי קורונה.

"בביטוח חקלאי מראש הושקעו משאבים רבים בתשתית הטכנולוגית הארגונית על מנת לאפשר המשכיות עסקית. אחד התפקידים של אגף מערכות מידע הינו לצפות מראש את תהליכים וצרכים – גם של מצבי קיצון - ולהיערך אליהם בהתאם. עם פרוץ משבר הקורונה נדרשו התאמות ושינויים קלים כדי לאפשר המשך פעילות ארגונית ועסקית תקינה, בתוך זמן קצר הארגון כולו עבר למתכונת עבודה בהתחברות מהבית. ואכן, המעבר היה חלק ומוצלח ללא פגיעה בתהליכי שירות ומכירה.הודות לטרנספורמציה מבעוד מועד, באופן מעמיק ומודע, החברה הצליחה לעמוד ביעדי SLA תוך מתן גמישות לעובדים והתחשבות בתקופה הקשה שעברה על כולנו. כיום, גם לאחר החזרה לשגרה הארגון עבר לתמהיל עבודה חדש המשלב יום עבודה אחד בשבוע מהבית לכל עובד ביטוח חקלאי." מסכם רונן.

באילו פתרונות נעזרתם בהיערכות שלכם?

"ההערכות של ביטוח חקלאי התמקדה במס' היבטיים ארגוניים. הוספנו שכבות אבטחה חדשניות ומתוחכמות שישלימו אחת את השנייה ויאפשרו לנו לתת לעובדים גישה מאובטחת למשאבים ארגוניים רגישים, בלי "להעיק" ולפגוע ביעילות העבודה. הטמענו פתרונות "שולחן עבודה ווירטואלי" (VDI) שמאפשרים לעובדים חוויה משרדית מלאה מכל מקום עם רמת ביצועים מעולים ללא אף השתהות, שדרגנו את סביבת המחשוב האישי בארגון תוך התאמת מחשוב הקצה לתקופת הקורונה בדגש על נוחות עבודה וגמישות, העברנו שירותים מסוימים לצריכה כשירות מהענן ,עבודה מהתקנים ניידים וכל זה, כמובן, תוך כדי שמירה על רמת אבטחה גבוהה וחווית משתמש מרבית."

עידו מוליחי, ארכיטקט בכיר לטכנולוגיות וחדשנות ומיטל פתאל ניסני, מנהלת הלקוח בחברת Dell Technologies, משתפים על התאמת הפתרונות:

"במסגרת הטרנספורמציה שביצעה ביטוח חקלאי הוטמעה מערכת תשתית ה-HCI המובילה בעולם VxRail המאפשרת חיבור מובנה ל-VMware, מאיצה את מודרניזצית הדאטה סנטר, מפשטת פריסת ענן היברידי ומספקת פלטפורמת Kubernetes בגישת Developer-Ready.

בנוסף לתשתית VxRail הוטמע גם פתרון Recover Point 4 VM על מנת לאפשר המשכיות עסקית וגמישות מקסימלית בתהליכי העבודה."

אתגרי אבטחת המידע היו ללא ספק במוקד העניין בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופת הקורונה. המעבר לעבודה מרחוק והצורך בגישה למידע מכל מקום, יצרו אתגרים לא פשוטים בקרב מנהלי מערכות מידע, שנאלצו לייצר הגנה מיטבית, לצד שמירה על רציפות עסקית, למשתמשים בכל מקום ומכל מכשיר.

רונן מתייחס לסוגיית האבטחה בכובד ראש ומציין: "אנו משקיעים במענה לאתגרי אבטחת מידע באופן שוטף במהלך כל השנה. האתגרים בתחום זה מחייבים חשיבה ותכנון אשר מיושמים כבר בשלבים המוקדמים של הפרויקטים במערכות מידע. ניהול וטיוב נכון ואיכותי של מערכות ההגנה ואבטחת המידע הציבו את הארגון במקום טוב ובטוח עם תחילת תקופת הקורונה המורכבת מבחינת אבטחת מידע."

ואכן, השינוי בביטוח חקלאי כבר כאן. 'ביטוח חקלאי' רואים באסטרטגיה הדיגיטלית תפקיד מכריע בהמשך שגשוג בעידן הדיגיטלי.

"הצלחת הטרנספורמציה תלויה בהבנת והתגייסות החברה כולה. עובדי ומנהלי הארגון הוכיחו בשנה האחרונה עד כמה הצלחת הארגון חשובה להם ואת גמישותם להסתגל לשינויים, להתגבר על קשיים ומורכבויות. למדנו שאפשר לנהל ולהוביל את הארגון לעמידה ביעדיו גם מרחוק -ולשמור על חיבור ותחושת שייכות של עובדים גם מהבית. ההנהלה מצידה אפשרה לעובדים תצורת עבודה גמישה ונוחה שסייעה למשפחות בתקופות הסגר. הארגון למד לתפקד במגוון תצורות ולהתנהל בצורה מצוינת בכל מצב – וזו לדעתי הוכחה לארגון בריא ועדכני. אנחנו לא קופאים על השמרים - על מנת לשמר את השינויים החשובים הללו, אנו מפתחים תמהיל עבודה משולב מהבית ומהמשרד." משתף רונן.

מה מתוכנן בעתיד הקרוב מבחינת מערכות מידע בביטוח חקלאי?

"תקופת הקורונה הדגישה את חשיבות השירותים הדיגיטליים ואת התרומה המשמעותית לשביעות רצון הלקוחות. אנו בביטוח חקלאי משקיעים בהרחבת השירותים הדיגיטליים במטרה להפוך את הממשקים בין החברה ללקוחותיה לפשוטים, מהירים וקלים. אנו מטמיעים פתרונות Multi-Channel מתקדמים בערוצים הישירים במרכזי השירות והמכירות ליצירת מגוון ערוצי תקשורת נוחים ומהירים בין הלקוחות לנציגי החברה.

שדרגנו וחידשנו את אתר האינטרנט של החברה, אשר מאפשר ללקוחות להתעדכן במידע חשוב, לקבל שירותים דיגיטליים ולרכוש מוצרים בצורה מהירה ונוחה.

אנחנו עם האצבע על הדופק. הרחבת תשתית VDI ומעבר לצריכת שירותי מידע בענן מחייבים תשתית טכנולוגית מתקדמת, יציבה ומאובטחת שמטרתה לאפשר לארגון המשכיות עסקית וגמישות מקסימלית בתהליכי העבודה."

רונן, "מכל מלמדינו השכלנו"... תן לנו טיפ לסיום, במבט רוחבי על הטרנספורמציה שעברתם, אתם עוברים ועוד תעברו

 "סמנכ"ל טכנולוגיות בכיר שעבדתי לצידו בעבר הדגיש עבורי כמה חשוב לבחון ולנתח פרויקטים טכנולוגיים דווקא מנקודת מבטו של המנהל העסקי ולקבל החלטות ניהוליות וטכנולוגיות רק לאחר הבנת ההשלכות על העסק. זה מסייע לי כיום במצבים מורכבים בהם אני נדרש לקבל החלטות טכניות וניהוליות. בשורה התחתונה, השימושיות של הטרנספורמציה מכריעה את הצלחת התהליך."

לסיכום, מציין רונן דביר, CIO בביטוח חקלאי: "כמנהל בכיר וחבר הנהלה, אחריותך היא לחשוב ולהיערך למגוון תרחישים עסקיים. יום יבוא וזה ישתלם לארגון."