מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

מתקדמים ל-IT בשירות עצמי

09/08/2020

איך מתקדמים ל-IT בשירות עצמי?

4 תחומים קריטיים שיספקו למשתמשים את השליטה על התשתיות שלהם

 

מאת: איתי משולם, Sr. Data Center Solution Principle, Central & Eastern Europe, ב-Dell Technologies 

רוצים למנף את תשתית ה-IT בשירות עצמי ולאפשר לצרכני ה-IT שלכם את השליטה המקסימלית? לארגון ה-IT שלנו ה- Dell Digital הפתרונות.

על מנת לאפשר ללקוחות חופש פעולה ושליטה על התשתיות, ארגון ה-IT שלנו מוסיף ומרחיב את היכולות המוצעות בשירות עצמי, כולל שירותי פלטפורמה, בסיסי נתונים, חישוב, אחסון ונטוורקינג.

בניית סביבת הענן באמצעות טכנולוגיית Dell ו-VMware יצרה תשתית אשר הוזילה את עלויות השירות, קיצרה את זמן האספקה והגבירה את הגמישות. התחלנו לאפשר למשתמשים לבחור ישירות את שירותי התשתית הנצרכים על ידם באמצעות אוטומציה של תהליכים רבים.

זו רק ההתחלה. במקביל להפיכתנו לספק שירות המאפשר לצרכנים להירשם לשירותי תשתית, אנו משנים באופן מהותי את זהותם של האחראים להצלחה של תכנון התשתית. כלומר, בעלי היישומים והשירותים מקבלים על עצמם אחריות על דפוסי התכנון והתוצאות הכוללות של סוג התשתית אותה הם בוחרים מתוך ההיצע.

פירושו של דבר שאין זה מספיק לספק למשתמשים את הכלים לצריכת שירותי תשתית מבלי לדבר עם מהנדס, אנו חייבים לתת להם הרבה מעבר לכך.

להלן 4 תחומי ההתמקדות העיקריים לניהול השינוי

שקיפות: חלון למטבח

כיצד נאפשר לצרכני שירותי התשתית - כלומר המפתחים ובעלי האפליקציות - מבט חסר תקדים על מצב התשתית שלהם ועל ההשלכות של אופן השימוש בה?

עלינו לאמץ שקיפות. IT מגן באופן מסורתי על מצבה האמיתי של תשתית ה-IT מפני ארגונים חיצוניים, על סמך תפיסה עתיקת יומין, לפיה הוא שימש כמפתח לשמירת שפיות הדעת בין צוותי הפיתוח והתשתית. לפי הלך הרוח ששלט באותה עת, משתמשים לא היו מסוגלים להבין את המורכבות, ואם אכן הבינו אותה, הם נטו לשגע את המהנדסים ואנשי התפעול בשאלות וחששות.

ככלות הכל, מטבח התשתית הוא לעתים קרובות מקום מלוכלך. לצורך המחשה, נתייחס לכך כאל בחירה של מסעדות להשאיר חלון פתוח שצופה אל מוקד ההתרחשות במטבח, מה שמוביל להתמקדות ואנרגיה מחודשות בשמירה על הניקיון והסדר.

יתרה מזאת, כאשר אנו מתחילים להטיל על הצרכנים את האחריות לתוצאות של החלטותיהם בנושאי תשתית, עלינו לספק להם משוב בזמן אמת על מצבם של מרכיבי התשתית. האם הם פועלים במסגרת פרמטרים תפעוליים (הסכמי רמת שירות)? האם קיימת בעיה שיטתית אחרת העלולה להשפיע על השירותים שלנו?

בעולם ה-IT המסורתי, הפעם היחידה בה משתמשי קצה יודעים משהו על מה שקורה עם התשתית שלהם היא במקרים בהם יש תקלה בביצועים או שיבוש משמעותי בשירות.

עם זאת, כאשר אנו עוברים למודל שירות עצמי בזמן אמת המונע ע"י לקוחות, חייבים לשנות את הגישה. לא ניתן להטיל על צרכן התשתית את האחריות על נקיטת פעולות באמצעות מנופים משלהם אם אין באפשרותם לראות מה מנופים אלה עושים. הם חייבים להבין את התוצאות של הפעולות ברבדי התשתית ואת המתרחש גבוה יותר בערימת היישומים שלהם. הם זקוקים למבט על כל הנכסים על מנת לקבל תמונה מקיפה של הסיכונים והתוצאות של השינויים.

העברת תחומי אחריות יסודיים לצרכנים דורשת שקיפות מלאה על נתוני הביצועים והשיבוש.

דוגמה אחת לאסטרטגיית שקיפות בפעולה היא השימוש בכלי הניטור והביצוע המתקדמים ביותר. Dell Digital חושפת את VMware Cloud Foundation, הכולל את VMware vCenter Operations Manager (‏VCO) - פתרון אוטומטי לניהול תפעול. VCO אוסף נתוני ביצועים מכל מרכיבי התשתית, ממכונות וירטואליות וכונני דיסקים פרטניים ועד לאשכולות ומרכזי נתונים שלמים, המאפשרים לנו ליצור מבט על המערכת האקולוגית של היישום.

מבט זה מקצה לקצה מאפשר לצרכנים לשפר יכולות, לאתר שגיאות ולפתור תקלות בדרך העשויה להוביל להיבט החשוב ביותר של השקיפות - עלייה באמון בין הצרכנים לבין התשתית. לאחר יצירת האמון, אנו ניצבים בעמדה המאפשרת לנו להעניק שירות עצמי מקיף יותר.

שירות עצמי: נא לא להפריע

הפעלת שירות עצמי פירושה לאפשר לצרכנים לצרוך שירותי תשתית ללא צורך לערב מהנדסי תשתית בתהליך. אנו מציעים סט יכולות ומאפשרים לצרכנים לשלוט על ייעוד התשתית שלהם, מצנרת שילוב רציף/פריסה רציפה (CI/CD) ועד לאוטומציה של בניית יישומים, בדיקה ופריסה; ממשקי תכנות יישומים (APIs) לתשתית; ופורטל קצה קדמי לניהול רכיבי התשתית.

העברת השליטה לצרכנים פותרת חלק מהבעיות המתסכלות הנובעות מאספקת תשתית. המשתמשים לא יצטרכו להיות מודאגים מחסימה של פרויקט או פריסה בגלל שמהנדסי התשתית עובדים על פרויקט אחר בעל עדיפות גבוהה יותר ואינם יכולים להקדיש להם זמן. היא מבטלת גם את נטייתם של משתמשים לצבור תשתיות עקב החשש מן הסיכון להעדר יכולת כאשר הם עשויים להזדקק לה. במקום זאת, הם יכולים לבטוח בהליך ההקצאה של התשתית בשירות עצמי, המאפשר ל-IT להתמקד בהאצת שירותים ברמה גבוהה יותר.

אנו פועלים כל העת לחיזוק הממשקים בשירות Dell Digital Cloud, במטרה לאפשר למשתמשים גישה לשירותי תשתית לצד מידע המציג יציבות, ביצועים, הסכמי רמת שירות, עלויות ותובנות נוספות. אנו מספקים את כל השירותים האלה גם באמצעות ערכה מחוזקת של APIs על מנת לאפשר למשתמשים להשתמש בשירותים שלנו ליצירת יכולות ותצורות באמצעות האוטומציה והממשקים הנוחים להם ביותר.

האצה: יותר אוטומציה לשירותי נתונים ויישומים

הפיכת רבים מן התהליכים לאוטומטיים מאפשרת לנו להקדיש תשומת לב רבה יותר לרבדים הגבוהים יותר של ערימות היישומים, כגון שינוי גרסה עבור שירותי בסיס נתונים או הוספה של שעתוק למערכי נתונים גדולים. המהנדסים שלנו עובדים כעת על זיהוי ואוטומציה של מטלות הגוזלות את הזמן הרב ביותר מהצרכנים, כגון שדרוגי מחזור חיים לכלל המערכות הסביבתיות של היישומים.

מטלות תשתית אלה ברבדים הגבוהים יותר עשויות להיות ידניות כיום ודורשות משאבים יקרי ערך לצורך תיאום, תכנון וביצוע. אוטומציה רבה יותר באמצעות יוזמת השירות העצמי שלנו תשחרר את המפתחים להתמקד בהוספת ערך ישיר לעסק. הצעות ערך אלה תוצענה כמובן כתוספת של APIs ובחירות בשירות עצמי בממשק הקצה הקדמי שלנו לתשתית.

בסיכומו של דבר, ככל שרכיבים רבים יותר במערכת הסביבתית יהפכו למתוקננים ואוטומטיים, משך הזמן שיידרש להשלמת מטלות יהפוך לניתן יותר לחיזוי וקרוב יותר לזמן אמת, וכך יתאפשר שיפור ביעילות הכוללת.

יעילות: להפוך את הענן שלנו לענן הטוב ביותר

הבסיס למעבר לשירות עצמי המוגדר באמצעות תוכנה הוא יעילות. אנו מתמקדים באמות מידה מוגדרות ליעילות בשירות התשתית, כגון אמינות, מהירות, עלות, ביצועים, אבטחה, ניהול מחזור חיים ותאימות. התמקדות ביעילות היא גורם מרכזי ביכולת שלנו להתעלות על אפשרויות הענן הזמינות לציבור ולהפוך את הענן של Dell Technologies לענן הטוב ביותר להרצת עומסי עבודה באסטרטגיה מרובת שירותי ענן. עם זאת, התמקדות זו נפרשת על פני כל המרכיבים, לרבות שירותי ענן ציבוריים, כחלק מיכולתנו למנף בקלות מגוון כלים על מנת לתת מענה לצורכי המשתמשים.

בדומה למרבית ארגוני התשתית האחרים, אנו נוטים להעניק תשומת לב רבה ליעילות ולצד זאת הצבנו לעצמנו כמטרה הכרחית להבטיח כי היעילות לא תדחוק את השקיפות, השירות העצמי וההאצה לשוליים. עלינו להניע את כל הארבעה במטרה להיות הטובים ביותר.

החדשות הנפלאות בהקשר זה הן של-Dell Technologies יש כלים רבים התורמים לשיפור היעילות והפחתת עלות המערכת הסביבתית של התשתית. אנו משתמשים ברובם ועובדים בשיתוף עם צוותי המוצר כדי לגלות מוצרי טכנולוגיה צומחים, על מנת שנוכל לעשות אף יותר.

לסיכום, אתם יכולים לראות כיצד ההתמקדות בארבעה תחומים אלה מניעה אותנו לעבר עידן חדש בביצועי הענן ההיברידי בתוך Dell Digital. אנו מציעים ללקוחות את הפורטפוליו הטכנולוגי הטוב ביותר לצורך הענקת חוויית התשתית הטובה ביותר שיש. מה שמסייע לנו להתמקד באופן שבו תתבצע אספקת השירותים, במקום לדאוג יותר מדי לגבי הטכנולוגיה בה נשתמש.

 

המאמר נכתב ע”י איתי משולם מומחה לפתרונות דאטה סנטר ב- DELL TECHNOLOGIES

Self-Service IT