מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

Single-Node Azure Stack HCI זמין כעת!

02/01/2023

 

Single-Node Azure Stack HCI זמין כעת!

מאמר מאת נדב מדר, Storage, Platforms & Solution Sales at Dell Technologies

מוקדם יותר השנה, הודיעה מיקרוסופט על גרסה חדשה עבור Azure Stack HCI :Azure Stack HCI single node. מדובר באבן דרך נוספת בהיסטוריה האבולוציונית הארוכה של מיקרוסופט עבור משפחת מוצרי Azure Stack.

עוד ב-2017, מיקרוסופט הכריזה על Azure Stack, הפלטפורמה להרחבת הענן ל- Data Center של הלקוחות. אחד מעקרונות הפיתוח המרכזיים של מוצר זה היה להקל על יצירת סביבות ענן היברידיות.

במרץ 2019 הוכרז על פתרון חדש במשפחה Azure Stack HCI. מדובר במניע העיקרי למודרניזצית IT, איחוד תשתיות והיברידיות אמיתית עבור סביבות Microsoft.
ה-Azure Stack HCI מאפשר ללקוחות להפעיל מכונות וירטואליות (VMs), יישומים שפותחו לעבוד בענן ושירותי  Azure מקומיים על גבי מערכות משולבות בתשתית HCI כפתרון אופטימלי בביצועים ובעלות.
Dell Integrated Systems עבור Azure Stack HCI מספק חוויית Azure חלקה, מפשטות את ה-Azure המקומי ומאיצות חדשנות.


Figure 1 Dell Technologies vision of Microsoft Azure Stack HCI

בעוד ה- Azure Stack HCI נולד כפתרון הניתן להרחבה על מנת להתאים למרבית צרכי ה-IT של הלקוחות, תרחישים מסוימים דורשים מאפיינים מהותיים אחרים. אנו חושבים על ה"EDGE" (קצה) כעל מקום שבו מעובדים הנתונים בסמוך לנקודת היצירה כדי לייצר ערך מיידי וחיוני מהנתונים. במקרים רבים, למיקומי קצה אלה יש מגבלות חמורות הנוגעות לשטח וקירור, ושימת דגש רב יותר על קרבת נתונים ויעילות תפעולית על פני  גמישות בגידול או בשרידות. עבור תרחישים אלה, פתרון בצורת פלטפורמה בעלויות יחסית נמוכות, המספקת ביצועים גבוהים וקלה לניהול, עדיפה וחיונית יותר מאשר מערכת עם יכולת הרחבה וזמינות גבוהה ברמת האשכול.

ה"EDGE" הופך לנקודת המפנה הטכנולוגית הבאה, בה ארגונים מתכננים להגדיל את הוצאות ה-IT שלהם באופן משמעותי, זאת על פי מאמר של IDC דוח-IDC EdgeView Survey.

מיקרוסופט פיתחה את פלטפורמת Azure Stack HCI עבור תרחיש זה. כל פרויקט IT בו אנו משתמשים בנתונים שנאספים ומעובדים במקום בו הם מיוצרים, הרחק מליבת מרכז הנתונים, יהיה חכם ויעיל להשתמש ב- Azure Stack HCI המכיל שרת (NODE) אחד בלבד. נקודת הקצה (Edge ) יכולה להיות ייצור, קמעונאות, אנרגיה, טלקום, שירותי בריאות, ערים מחוברות חכמות - רק תבחרו. אם נחשוב על תרחישים של למידת מכונה (ML), בינה מלאכותית (AI) או האינטרנט של הדברים (IoT), אשכולות של  Azure Stack HCI המכילים שרת (NODE) אחד בלבד, יתאימו באופן מושלם לצורכי ה"EDGE" (קצה) האופייניים הללו. אשכול מבוסס single-node מספק פתרון הרגיש לעלויות אשר תומך באותם עומסי עבודה שאשכול עם מספר רב של שרתים ( Nodes) מאפשר ומתנהג בצורה דומה.

הפורטפוליו שלנו עבור Azure Stack HCI single node מבוסס על אותם דגמי 15G הזמינים גם עבור multi-node, כפי שמוצג כאן:

Figure 2 Dell Technologies Integrated System for Microsoft Azure Stack HCI portfolio

מבחינת תכונות, כאמור, מערכות single-node  ו-multi-node מתנהגות באופן דומה. הטבלה הבאה מציגה את התכונות העיקריות של שניהם. שימו לב שהם כמעט זהים למעט כמה הבחנות, הרלוונטית ביותר היא היעדר תמיכת stretched-cluster:

קיימים כמה הבדלים שכדאי להדגיש:

  • Windows Admin Center (WAC) אינו תומך ביצירת אשכולות single-node. הפריסה מתבצעת באמצעות הפעלת PowerShell ו-Storage Spaces Direct.
  • Stretched clusters לא נתמך בתצורת single-node. תצורה זו דורשת מינימום של שני Nodes בכל אתר.
  • ה-Storage Bus Cache -SBL, המשמש בדרך כלל לשיפור ביצועי קריאה/כתיבה ב-Windows  ב-Server/Azure Stack HCI OS, אינו נתמך בתצורת single-node.
  • קיימות מגבלות על פונקצינאליות ניהול ה- WAC. ה-PowerShell יכול לסייע במענה על מגבלות אלה.
  • אשכולות Single-node תומכים רק בדיסק מסוג אחד בלבד: NVMe או SSD, אך לא שילוב של שניהם.
  • לניהול מחזור חיי הפתרון (Life cycle management), לא ניתן להשתמש ב-Open Manage Integration עם Microsoft Admin Center ו-Cluster Aware Updating. פתרונות מספקי החומרה (דיסקים וקושחה) או כלי PowerShell ו-Server Configuration SConfig הם חלופות עובדות.

אם עומסי העבודה שלכם בקצה מבוססי Azure, מרוחקים מה- Data Center ואתם מבינים את ההבדל התכנוני המפורט מעלה אודות ה-Dell Azure Stack HCI single node- זה יכול להיות פתרון מתאים מאוד לצרכים העיסקיים שלכם.

אנו ממשיכים לפתח את ה-Azure Stack HCI single-node באופו קבוע, לכן הקפידו לבקר ב-Info Hub לקבלת עדכונים.

בכל שאלה או ייעוץ מקצועי צוות המומחים שלנו עומד לרשותכם.