מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

שאלת חובה לפני כל פרויקט

 

השאלה שחייבת להישאל לפני כל פרוייקט

מאמר מאת יובל רוטקאי, Advisory Account system Engineer ב-Dell Technologies

"האם זה יעבוד?" - זו אחת השאלות הכי נפוצות ואולי הכי חשובות שמנהל מערכות מידע שואל לפני חתימה על פרויקט (חומרה, תוכנה, תשתיות בסביבות IT, סביבות פיתוח, מודל as-a-serviceCRMSAP ועוד).

ארגונים רבים מתמקדים באספקט ה'קל' להשוואה -  הנתונים הטכנולוגיים, אך מניסיוני בליווי הטמעות ופרויקטים במשך שנים, יש פרמטרים נוספים שיזניקו את הפרויקט ויהפכו אותו לסיפור הצלחה – לא רק למנמ"ר, אלא לארגון כולו.

מה שהופך פרויקט למוצלח זו לא רק היכולת הטכנולוגית של הפתרון המוצע אלא בפרמטרים נוספים שחייבים (כן, חייבים!) לקחת בחשבון במעמד ההחלטה.

 

אז האם זה יעבוד? לשאלה הזו יש משמעות גדולה הרבה יותר מטכנולוגיה.

בעידן בו יש משמעות כלכלית לא רק ל- CAPEX אלא גם לתקורות הניהול וה-Day 2 Operation (OPEX), חשוב לבחון את כל המעטפת ולוודא שהפרויקט ייתן את המענה הנדרש.

לדוגמא - ספק שהציע פתרון חדשני בתחום אך ללא התקנות בסדר גודל זהה לפרויקט.

האם כדאי לבחור באותו ספק? האם מעטפת השירות והתמיכה ב- Day2 Operation שהוא יודע לתת היא מספיק רחבה כדי לקחת את הסיכון הזה? כמה אנשים בצוות הפרויקט, מה ה- roadmap של הפתרון המוצע ועוד.

אף אחת מהשאלות הללו, לא נוגעת בצד הטכנולוגי. יחד עם זאת, אלו שאלות מאד חשובות שכדאי לענות עליהן טרם קבלת ההחלטה – והצלחת הפרויקט כולו תלויה בחשיבה ובהיערכות לשאלות אלו.

 

התשובה לשאלה הזו מתחלקת להרבה חלקים שבו שצריך להעמיד את הספק במבחן שיש בו מספר פרקים: טכנולוגיה, שירות, פרויקט, ניהול, אינטגרציה לסביבות מסורתיות וסביבות Cloud Native App וכמובן, מהו הניסיון שהוא מציג בפרויקטים דומים?

 

בעידן שבו חלק מהלקוחות עושים מעבר ממודל של Non-as-a service למודל as-a-service נשאלת השאלה איזו משמעות יש למשפט: האם זה יעבוד? שכן, המטרה היא למסך את כל המשימות היומיומיות שהארגון עסוק בו ולאפשר לו להתרכז בחלקים שמביאים יותר ערך לארגון. אלו בד"כ הסביבות האפליקטיביות.

גם אנחנו ב- Dell משנים את הדרך שבה לקוחות צורכים פתרונות, צורכים טכנולוגיה וצורכים שירותים ועוברים למודל של as-a-service על בסיס צריכה לפי שימוש (Consumptions) או על בסיס Subscription תוך מתן דגש על Customer Success.

יחד עם זאת, עדיין, מחזור חיים של פתרון נע בין שלוש לחמש שנים בד"כ. פרויקט לא מוצלח יכול להעמיד את הארגון בסיכונים גדולים שהמשמעות שלהם היא חוסר יכולת לתת מענה ליעדים העסקיים או אף גרוע יותר - פגיעה בתפקוד העסקי הקיים והשוטף של הארגון.

רוב הלקוחות עדיין לא עשו את המעבר למודל של as-a-service ולכן הבחינה וההסתכלות האם הפרויקט יעבוד חייבת לקחת בחשבון את כל הפרמטרים.

במודל מבוסס as-a-service ההסתכלות אחרת.

הספק צריך לעמוד ב SLA והמודל הוא מודל כלכלי. המעבר של ארגונים למודל של Cloud First הוא נכון. המודל as-a-service של Dell מציע את ה Best Of Bread של ענן ציבורי, ענן פרטי וענן היברידי.

הוא מביא את הגמישות, הזריזות והפשטות של ענן ציבורי יחד עם השליטה (Control) שיש בענן פרטי.

גם במודל as-a-service ישנה התלבטות בשאלה, האם זה יעבוד? כפי שציינתי, ההבדל המשמעותי במודל זה הוא ריבוי הפרקים בסיפור (טכנולוגיה, שירות, פרויקט, ניהול, אינטגרציה לסביבות מסורתיות וסביבות Cloud Native App) עליהם תצטרכו לענות באופן מפורט בשונה מפרויקטים שאינם מבוססי מודל as-a-service.

 

לסיכום, האם זה יעבוד?

זו אחת השאלות הנפוצות בתעשייה, ואני ממליץ – ממבט מהשטח, הטמעות וסיפורי הצלחה – לשאול ולהבין את התשובה, שכן היא לחרוץ את גורלו של הפרויקט ולהשפיע ישירות על הפעילות העסקית שמושפעת ממנו.

תענו עליה בכובד ראש ותתייחסו לכל הפרמטרים. ואם אתם לא סגורים על התשובה, אנחנו כאן.

 

בהצלחה