מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

כללית

02/06/2021

נבחרת החלומות שמנצחת את אתגרי השעה

הכירו את ה-CxO: סדרת ראיונות על אתגרי התקופה - עומר קידר, Director of IT Infrastructure Systems בכללית

הם הגיעו לאתגרי הקורונה עם תשתיות עדכניות, תכנית סדורה ונהלים מושרשים ועדיין, מצאו עצמם משפרים תוך כדי ריצה בהתאם למציאות הקיצונית המשתנה וכורח הנסיבות.
נבחרת ה-CxO’s המובילה בשוק קבוצה של בעלי תפקידים בכירים בעולמות הטכנולוגיה, שנענתה בכל הכח לאתגרי השעה.

פרויקט "הכירו את הCxO "בא לחשוף את גיבורי התקופה - מנהלי התשתיות שהתמודדו עם אתגרים, יישמו פתרונות והגיעו להצלחות במגזרים שונים. הפעם - מנצחים את אתגרי השעה בתחום הבריאות- הכירו את שירותי בריאות כללית.



"כללית" הינה ארגון הבריאות הגדול והוותיק בישראל המספקת  שירותים רפואיים לכ־4.7 מיליון לקוחות. מיום הקמתה כללית נמצאת בחוד החנית של מערכת הבריאות בישראל בזכות איכות השירותים הרפואיים, פריסת ארצית רחבה של 1500 מרפאות ו-14 בתי חולים ציבוריים והובלה בתחום החדשנות בפיתוח שירותי רפואה מרחוק.

כארגון בריאות רב תחומי פועלת הכללית מדי יום להרחיב את מכלול הכלים שהיא מעניקה ללקוחותיה. במרפאות, מענה טלפוני ובדיגיטל - כללית מספקת ללקוחות שירותי בריאות זמינים ונגישים. .

עוד טרם הקורונה עסקה הכללית בקידום טכנולוגיות ופתרונות חדשניים לרווחת מטופליה ועובדיה. כללית חידשה את כל תשתיות ה-VMware באתרים הראשיים ובבתי החולים וכן החליפה את מערך האחסון המרכזי לתצורת Active-Active באתרים הראשיים, מבוסס מערכות High-End.

ההכנה המוקדמת ללא ספק הוכיחה עצמה וסייעה לכללית לצלוח את אתגרי הקורונה באופן מיטבי. עומר קידרInfrastructure Systems Director of IT, שתף אותנו בהתמודדות הארגון בימי קורונה.

"בשנה וחצי האחרונות ארגוני הבריאות הם בחזית המאבק בקרונה שהציבה את נושא הבריאות בפוקוס יותר מתמיד. האתגרים לא הפסיקו להגיע ובקצב גבוה, המציאות לא הפסיקה להשתנות ואנחנו היינו צריכים על בסיס יומי להתמודד עם כל אלו ולהציע דרכי פעולה חדשות. חלק לא קטן מהשינוי היה בזכות טכנולוגיות חדשות שהכנסנו לפני הקורונה, אשר היוו בסיס איתן לביצוע השינוי והתאמה למציאות החדשה."

באילו פתרונות נעזרתם בהיערכות שלכם?

"נושא של רציפות העבודה ועבודה מרחוק היו כאן העניין הקריטי ביותר. כללית נערכה למענה לעבודה בתצורה זו בזמן מאד קצר, ועבור מספר עובדים גדול מאד, 47,000.
היה גידול דרמטי ברמת השימוש באמצעים הללו אנשים העדיפו לוותר על המגע הישיר וצרכו פתרונות אונליין, הגידול הזה יכול היה להעמיס ולהאט, אך למזלנו, היינו ערוכים לו ויכולנו לספק מענה איכותי ויצירתי לכל צורך." משתף עומר קידר, Director of IT Infrastructure Systems בכללית.

עידו מוליחי, ארכיטקט בכיר לטכנולוגיות וחדשנות וחגית סנדלון, מנהלת הלקוח בחברת Dell Technologies, משתפים על התאמת הפתרונות:

"עניין העבודה מרחוק ורציפות פעילות הוגדרו כצורך אסטרטגי עוד מבעוד מועד. במסגרת הטרנספורמציה הוחלה מדיניות חדשה אשר מאגדת את כל יישומי הייצור של כללית על גבי תשתית מסוג Tier 1 Mission Critical על בסיס ארכיטקטורה מבוזרת של Active \ Active, בנוסף על מנת לייעל את תהליכי הפיתוח הוחלט על כינוס של פרויקטים רבים לפלטפורמה מאוחדת תחת מעטפת Agile בין היתר באמצעות הפתרונות הבאים: מערכות אחסון All Flash NVMe מסוג Unity , מערכות מסוג VMAX 950, פלטפורמה מבוססת VPLEX  להמשכיות עסקית בכל תרחיש כשל, פתרונות אלו המיועדים לביצועים וגמישות מרבית מספקים גישה מהירה לנתונים עסקיים, עם היכולת להריץ בו זמנית עומסי עבודה משתנים של יישומים, לעבד הפחתת נתונים inline ולספק שירותי נתונים מבלי להשפיע על הביצועים גם בזמני שיא."

"בנוסף, הוטמעו מערכות מחשוב עתירות משאבים ממשפחת PowerEdge המספקת תשתית מודולרית, גמישה ועצמתית עם מעבדי Intel Xeon. כמו כן הוטמעו פתרונות VPLEX Metro המאפשרים זמינות רציפה של נתוני יישומים וניידות נתונים שקופה למימוש תוצאות עסקיות ו-VMAX 950 למקסימום ביצועי אחסון פלאש, יכולת הרחבה מאסיבית, אמינות למשימות קריטיות ושירותי נתונים מתקדמים. עבודה מרחוק דורשת שינוי מחשבתי כיוון שהעומסים משתנים והגמישות היא צורך מהותי, כל אלו העניקו ל'כללית' תשתית מאפשרת לכל אתגר."מסכם עידו.

נושא אבטחת המידע נמצא היום יותר מתמיד בפוקוס. שתף אותנו עומר, כיצד נערכתם בהיבט זה?

"אתגרי אבטחת המידע היו ללא ספק במוקד העניין בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופת הקורונה. המעבר לעבודה מרחוק והצורך בגישה למידע מכל מקום, יצרו אתגרים לא פשוטים בקרב מנהלי מערכות מידע, שנאלצו לייצר הגנה מיטבית, לצד שמירה על רציפות עסקית, למשתמשים בכל מקום ומכל מכשיר. חווינו תקופה שדרשה זמינות וקלות תפעול, כיוון שהציבור אימץ גם הוא תהליכים דיגיטליים, והיתה לנו הזדמנות לאפשר ולהרגיל לכך, אך כשפונים למשתמשים 'שמרניים', הצורך להעניק שירות קל ופשוט הוא קריטי ביותר, והוא בהחלט בראש סדרי העדיפויות שלנו יחד עם הקפדה באופן בלתי מתפשר על כל תחום של אבטחת המידע."

"השינוי כאן כדי להישאר ואנו פועלים לקידום פתרונות טכנולוגיים להמשך שגשוג בעידן הדיגיטלי: כללית הצליחה לנוע מהר יותר בשנה האחרונה ולענות לאתגרי השינויים שנדרשו. אימצנו מודל עבודה היברידי על מנת להתמודד עם תקופות הסגרים והתווים." משתף עומר.

מה מתוכנן בעתיד הקרוב מבחינת מערכות מידע בכללית?

"בכללית לא קופאים על השמרים וממשיכים בכל הכוח אל עבר עתיד דיגיטלי. בעתיד הקרוב מתכננים בכללית לעסוק בהעברת מתקן ה-DR למבנה החדש ושדרוג כלל מערך התשתיות בחוות הראשיות ובבתי החולים. ברור לנו שהעתיד הוא בדיגיטל, וזוהי הדרך האופטימלית לצמצום פערים, להענקת שירותים איכותיים ולהרחבת הזמינות לקהל לקוחותינו." מציין עומר.

עומר, "מכל מלמדינו השכלנו"... תן לנו טיפ לסיום, במבט רוחבי על הטרנספורמציה שעברתם, אתם עוברים ועוד תעברו

"היכולת לנוע מהר ולתקן טעויות תוך כדי תנועה היא קריטית למתן מענה מהיר לאתגרים. מבחינתי זו בהחלט מטרת על בבחירת ספק פתרונות. אנחנו כאן לשרת את הלקוחות שלנו, בתחום שאין ספק שהוא החשוב ביותר- הבריאות, ובתור הארגון הגדול והמוביל בישראל, יש לנו מחויבות ללקוחות שלנו. סדרי העדיפויות האלו הוכיחו עצמם ברמה המקומית ואפילו גלובלית, ישראל הפכה להיות מקרה בוחן של התמודדות פנטסטית לאתגרי השעה." מסכם עומר קידר, Director of IT Infrastructure Systems בכללית.

להורדת הסיפור המלא